Załóż sklep Zobacz demo

Zalety e-sklepu


Dlaczego warto prowadzić sklep w internecie



 

Dlaczego warto postawić na sprzedaż przez internet?


Handel internetowy powstał w odpowiedzi na zapotrzebowanie ze strony użytkowników Internetu i wynika z ogromnego postępu technologicznego, jaki miał miejsce w przeciągu ostatnich lat. Ludzie spedzają coraz więcej czasu w Internecie, przeglądają strony internetowe, komunikują się z innymi internautami, czy też wykorzystują globalną sieć w celach biznesowych. Internet stał się bardzo popularnym medium w bardzo krótkim czasie, dlatego możemy w tym przypadku mówić o rewolucji technologicznej, która dzieje się na naszych oczach, w tempie do tej pory niespotykanym. Internet absorbuje z roku na rok coraz wiecej osób, które poza przyjemnościami, widzą w Internecie narzędzie do przeglądania ofert handlowych i do składania zamówień na konkretne produkty. Sklep internetowy to ogromna wygoda zakupów, oszczędność czasu i środków finansowych, duży zasięg i nieograniczony dostęp do poszukiwanych produktów. Dlatego naturalne jest to, że elektroniczna forma handlu stanowi coraz to większy udział w całkowitej sprzedaży całej branży handlu detalicznego.

1. Wygoda kupujących i sprzedających


Sklep internetowy jest bardzo wygodnym mechanizmem prowadzenia biznesu, bo można dotrzeć do klientów, komunikować się z nimi i sprzedawać im produkty nie wychodząc z domu. Kupujący ma ogromna swobode wyszukiwania, filtrowania i porównywania ofert wielu sklepów internetowych jednocześnie. Handel internetowy to duża wygoda dokonwyania transakcji zarówno dla kupującego, jak i sprzedającego. Jest to możliwe dzięki rozwojowi transportu, logistyki, technologii oraz edukacji kupujących jeśli chodzi o bezpieczeństwo, oszczędność czasu i pieniędzy, wpływają też na to inne wymierne korzyści.

2. Niskie koszty prowadzenia działalności handlowej


Zauważmy, że prowadząc sklep internetowy ograniczamy koszty działalności gospodarczej do minimum, gdyż w zależności od skali biznesu, wiekszość czynności możemy wykonać sami. Oprogramowanie sklepu internetowego wykonuje za nas nieustanną pracę polegającą na prezentacji oferty, zarządzaniu magazynem i obsłudze zamówień. Większość początkujących właścicieli sklepów internetowych na samym początu prowadzi działalność z domu, co sprawia, że nie muszą ponosić kosztów związanych z posiadaniem magazynu i biura. Bariera wejścia w tej branży jest bardzo elastyczna i przy większości rodzajów asortymentów jest niższa niż w handlu tradycyjnym.

3. Globalny zasięg oferty handlowej


Sklep internetowy ma ogromną przewagę nad lokalnym sklepem stacjonarnym, bo oferta handlowa widoczna w Internecie sprawia, że zasięg e-sklepu nie jest praktycznie niczym ograniczony. Odpowiednie zorganizowanie działalności pod kątem logistycznym i marketingowym umożliwia dokonywanie transakcji na obszarze całego kraju lub nawet całego świata. Zasięg sklepu internetowego zależy wyłącznie od tego, jak zaplanujemy kampanię reklamową oraz ile czasu i środków finansowych poświęcimy na rozwój sprzedaży oraz wzrost świadomości marki sklepu wśrod potencjalnych kupujących. Promocja sklepu stwarza ogromne możliwości pozyskiwania nowych klientów i informowania o ofercie sklepu szeroką rzeszę internautów.

4. Wsparcie technologiczne


Na rynku dostępnych jest wiele ciekawych i pożytecznych narzędzi wspierających prowadzenie sklepu internetowego. Począwszy od samego oprogramownia sklepu internetowego, które stanowi podstawę technologiczną działalności e-sprzedażowej, poprzez narzędzia ułatwiające komunikację z kontrahentami, do aplikacji wspomagających promocję i porównywanie ofert wielu sklepów jednocześnie. Żyjemy w czasach, które skłaniają do innego spojrzenia na sprzedaż, gdyż staje się ona globalna, przez co bardzej masowa i konkurencyjna. Szybkość przepływu informacji i możliwości technologiczne sprawiają, że cykl sprzedaży produktów jest o wiele krótszy niż kiedyś. Uczestniczymy w procesie niezwykłego i niespotykanego dotąd postępu technologicznego, którego naturalną konsekwencją jest globalny rozwój sprzedaży internetowej.

5. Swoboda funkcjonowania, niezależnie od miejsca


Sklep internetowy to wirtualne miejsce, które widoczne jest tylko i wyłącznie na ekranie komputera. Do tej pory sklep kojarzył nam się głównie z lokalem, do którego wchodzimy i oglądamy towary na półkach, idziemy do kasy, płacimy i wychodzimy. Sklep został przeniesiony ze świata rzeczywistego do wirtualnego, gdzie lokal został zastąpiony stroną internetową, półki katalogiem produktów, koszyk zakupów przybrał formę listy produktów, a pieniądze zostają przetransferowane do kasy w formie elektronicznej. Wirtualny charakter tego biznesu sprawia, że można nim zarządzać z każdego miejsca posiadającego dostęp do Internetu.

Handel elektroniczny to branża, która nieustannie się rozwija. Potencjał sprzadaży internetowej jest ogromny i w kontekście tego jak szybko przyrasta ilość nowych użytkowników Internetu, pozwala na stwierdzenie, że warto inwestować swój czas, wiedzę i środki finansowe w prowadzenie sklepu w sieci. Szybko rośnie świadomość użytkowników w kwestii bezpieczeństwa, oszczędności czasu i pieniędzy oraz innych zalet płynących z faktu robienia zakupów właśnie w sieci. Rozwój tej branży to także wzrost konkurencyjności oraz trudności związane z tym, że klienci mając dostęp do wielu ofert jednocześnie, często kosztem lojalności, wybierają po prostu ofertę najtańszą. I tu dochodzimy do konkluzji, że istnieją wspólne i niezmienne aspekty handlu zarowno tradycyjnego jak i elektronicznego. W obu przypadkach należy kierować się zasadą, że najważniejsza jest wysoka jakość naszych produktów i usług, bo jest to najlepsza reklama naszego sklepu i sposób na zdobycie lojalnych klientów. Pamiętajmy też o tym, że klient jest najważniejszy, bo to on zostawia w sklepie pieniądze, więc dobra komunikacja z kupującym i dotarcie do właściwej grupy docelowej jest również bardzo istotne. Zarówno w sklepie internetowym, jak i tradycyjnym musimy postawić na wzorową znajomość naszych produktów i jak najkorzystniejsze zaprezentowanie ich naszym potencjalnym klientom. Sklep internetowy to nowe medium prowadzenia sprzedaży, ale główne zasady dotyczące skuteczności i efektywności sprzedaży pozostają niezmienie te same od wielu lat.



jest platformowym kreatorem sklepów internetowych,
umożliwia sprawne i efektywne stworzenie i prowadzenie handlu w sieci


Copyright © 2010 All rights reserved


Secured Zobacz wizytówkę w serwisie mikroFirmy.pl


loading