Załóż sklep Zobacz demo

Tworzenie opisów


Jak poprawnie pisać i komponować teksty



 

Przekaz informacji jest jednym z najważniejszych elementów w sprzedaży internetowej. Jednym z najgorszych błędów jakie można popełnić to koncentrowanie się tylko na opisie produktu. Owszem, opis jest istotny, ale jest jedynie wierzchołkiem góry lodowej prezentacji oferty. Na początek należy zawsze przemyśleć te zagadnienia, które wpływają na wizerunek sklepu poprzez umieszczane w nim informacje tekstowe.

 

1. Ważne jest, aby być świadomym jakim klientom oferuje się swoje produkty. Do kogo dokładnie adresujesz informacje? Jako przykład – sklep, który ma stać się źródłem najlepszego zaopatrzenia na nastoletnich snowboardzistów nie może na swojej stronie www używać języka typowo formalnego. Typowego dla biznesmenów w średnim wieku. Trzeba pamiętać, że odbiorcą informacji ma być zawsze konkretna grupa klientów. Przekazując informacje nie można zapomnieć kim oni są. Kiedy zdefiniuje się docelową grupę odbiorców, należy zdecydować się w jaki sposób można się z nią efektywnie porozumieć.

 

2. Kolejną rzeczą, którą należy przemyśleć jest to, jak chcesz żeby Twoj sklep był odbierany. Jako przykład – niesamowity sukces laptopów Apple. W krótkim czasie wszystkie produkty Apple stały się postrzegane jako łatwe w obsłudze i ładnie  wyglądające. Docierają do konkretnej grupy klientów w wyjątkowy sposób i natychmiast wyróżniły siebie od innych firm komputerowych na rynku.

 

To jest właśnie to, co chce się osiągnąć dzięki informacjom na stronie sklepu. Zdecyduj kim jesteś i wdrążaj to w wizerunek swojego sklepu internetowego. Użyj tej „tożsamości” do „nastrojenia” tonu wszystkich swoich wypowiedzi, czyli informacji, jakie umieścisz w opisach produktów. Każda napisana informacja daje możliwość przedstawienia swojej marki - nie warto żadnej z nich zmarnować. Kiedy ustalisz kim są Twoi klienci i jakim językiem chcesz się z nimi porozumiewać powinieneś zastosować w swoich informacjach trzy rodzaje komponowanie tekstów w sklepie internetowym.

 

1. Zwróć uwagę na to, że w działach dotyczących regulaminu i danych o sklepie klient szuka tylko rzeczowych, istotnych informacji. Dlatego w tych częściach sklepu powinieneś skoncentrować się na unikaniu kwiecistego, rozbudowanego języka, który może irytować potencjalnych klientów. Skup się na jasnym i czytelnym przekazywaniu informacji. Miej pewność, że informacje, które zamieszczasz są łatwo dostępne i jasno wytłumaczone. Pamiętaj, że proste, jasne informacje nie oznaczają nudnych informacji. Pisanie informacyjne to nadal komunikowanie się z grupą odbiorców, którą określiłeś zanim zacząłeś pisać, więc styl przekazywania informacji o Twoich produktach powinien być dostosowany do oczekiwań klientów.

 

2. Inny typ przekazywania informacji to marketing, który jest głównie stosowany do promowania produktów. Jest najpowszechniejszy, ale i najtrudniejszy. Wiele sklepów internetowych wpada w pułapkę myląc pozytywne cechy produktu z jego sprzedawaniem. Nie popełniaj tego błędu. Poleganie tylko na utartych, często używanych wyrażeniach osłabia, obniża poziom zamieszczonych informacji, co w konsekwencji osłabia Twoją markę.

 

3. Nie zapomnij przeanalizować SEO, czyli optymalizacji dla wyszukiwarek( tzw. pozycjonowanie, które polega na osiąganiu przez dany serwis internetowy jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwarek internetowych dla wybranych słów i wyrażeń kluczowych). Zacznij od ustalenia kluczowych słów, których potencjalny klient użyje, aby znaleźć to, czego szuka. Używaj ich na swojej stronie, ale nie zapomnij mieć na uwadze dostosowania języka do Twoich odbiorców. Najlepsze sklepy internetowe używają tych wyrażeń efektywnie, bo tak subtelnie, że klient nie ma tego świadomości. Nie zaśmiecaj swoich informacji słowami-kluczami jeżeli nie pasują do stylu całości.



 


jest platformowym kreatorem sklepów internetowych,
umożliwia sprawne i efektywne stworzenie i prowadzenie handlu w sieci


Copyright © 2010 All rights reserved


Secured Zobacz wizytówkę w serwisie mikroFirmy.pl


loading