Załóż sklep Zobacz demo

Promocja e-sklepu


Jak reklamować ofertę sklepu w internecie



 

Promocja sklepu internetowego


Samo założenie sklepu internetowego to jedynie pierwszy krok w procesie uruchomienia sprzedaży internetowej. Zbudowanie sklepu internetowego i wprowadzenie do niego produktów to część szerszego planu, którego ważną częścia jest promocja i marketing oferty handlowej wśród konsumentów. Jest wiele sposobów na to, aby nasz sklep stał się popularny i często odwiedzany przez potencjalnych kupujących. Sposoby promocji zależą od konkurencyjności branży, w której działamy, od zasobności naszego portfela oraz od tego jaki poziom sprzedaży sobie założymy. Do najpopularniejszych sposobów promocji sklepów internetowych należy pozycjonowanie w wyszukiwarkach, linki sponsorowane Google Adwords oraz wykorzystanie porównywarek cenowych. Wszystkie wyżej wymienione sposoby mogą być bardzo skuteczne lecz efekt korzystania z nich zależy w dużej mierze od poprawnych założeń biznesowych, jakie przyjmiemy oraz od budżetu jaki przeznaczmy na promocje. Warto również zwrócić uwagę na email marketing i media społecznościowe jako kanał komunikacji z konsumentami. Metody te opierają się w głównej mierze na budowaniu relacji z naszymi potencjalnymi lub aktualnymi klientami i informowaniu ich w sposób zgodny z etykietą i prawem o naszej ofercie.

 


1. Pozycjowanie w wyszukiwarkach to sposób promocji polegający na budowaniu jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania w najpopularniejszych wyszukiwarkach internetowych. Najlepiej działanie takie powierzyć profesjonalnej firmie pozycjonującej, która ma doświadczenie i wie jak szybko i skutecznie zbudować wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. Oczywiście nie bez znaczenia jest branża w jakiej działamy i potencjał naszej konkurencji. W popularnych branżach trudno jest o dobrą pozycję w wyszukiwarkach i w takim wypadku należy się zastanowić, czy jest w ogóle szansa na to, że zainwestowane w pozycjonowanie środki finansowe kiedykolwiek nam się zwrócą. Zawsze warto próbować zaistnieć w wyszukiwarce i można to robić samodzielnie, ale należy stosować dozwolone metody. Za stosowanie cwaniackich metod pozycjonowania można zostać zablokowanym przez Google i wtedy trzeba zapomnieć na jakiś czas o satysfakcjonującej pozycji w wynikach wyszukiwania. W przypadku pozycjonowania trzeba też założyć pewien horyzont czasowy, gdyż wypozycjonowanie sklepu internetowego na frazy, ktore są dość popularne może trwać kilka miesięcy lub nawet dłużej. Nie ma też gwarancji osiągnięcia pierwszych pozycji w wyszukiwarce, ponieważ konkurencja podejmuje zwykle podobne kroki, toteż "wygra" ten kto będzie najbardziej konsekwentny.

 


2. Kampania linków sponsorowanych Google Adwords jest dość skuteczną metodą na szybkie i relatywnie efektywne cenowo zareklamowanie sklepu interneowego. Kiedy konsument wpisuje w wyszukiwarkę frazę opisującą interesujący go produkt, obok wyników wyszukiwania wyświetlane są linki sponsorowane. Użytkownik klika w nasz link, a my płacimy określoną stawkę za każde takie kliknięcie. Zaletą takiego rodzaju reklamy jest to, że możemy w miare precyzyjnie zaplanować parametry takiej kampanii oraz precyzyjnie określić jej budżet. Jest to pewne źródło ruchu w naszym sklepie, ale bardzo mocno uzależnione od przeznaczonych na ten cel środków finansowych. Warto pamiętać o tym, że użytkownicy pragnący zakupić dany produkt przez wyszukiwarkę w pierwszej kolejności będą zwracać uwagę na wyniki wyszukiwania, a dopiero później na reklamy, które się obok wyszukanych wyników pojawiają. Stosunek liczby wyświetleń do kliknięć w naszą reklamę kontekstową jest bardzo niski i najlepiej, gdyby taka kampania była wspierana przez inne działania marketingowe.

 


3. Porównywarki cenowe to bardzo popularny i skuteczny sposób na promocje produktów w internecie, ale przy założeniu, że oferujemy niską cenę i nasza marża pozwala nam na rywalizację cenową z konkurencją. W przypadku tym należy wkalkulować cały koszt pozyskania klienta, czyli przyciagnięcia go do sklepu, tak aby nie przewyższył on naszego zysku. Opłacalność promocji w porównywarkach cenowych zależy w dużej mierze od branży, od ilości konkurentów i od cen produktów, jakie sprzedajemy. Jest to też dość wymagający sposób promocji, bo zmusza sklepy do obniżania cen, a tym samym walki o lepszą pozycje w porównywarce. Część sklepów nie wytrzymuje funkcjonowania w oparciu o minimalne marże lub działanie na granicy zysku i ogłasza upadłość. Dlatego też warto do promocji w porównywarkach podejść z należytym rozsądkiem i bardzo starannie obliczyć budżet tej formy reklamy.



4. Email marketing to stosunkowo skuteczny sposób promocji naszej oferty handlowej. Jest on podstawą funkcjonowania wielu sklepów internetowych. Kluczowe jest przy tym zbudowanie bazy adresów email naszych potencjalnych lub aktualnych klientów i informowanie ich o naszej aktualnej ofercie za pomocą starannie przygotowanych wiadomości. Możemy w oparciu o naszą listę mailingową rozsyłać naszym użytkownikom regularny newsletter z aktualnościami, informacjami lub z promocjami w naszym sklepie. Zbudowanie bazy adresów email to długi proces i należy się uzbroić w cierpliwość zanim zaczniemy autentycznie zarabiać w oparciu o tę metodę. Email marketing jest idealnym sposobem na promowanie programu partnerskiego czy programu lojalnościowego wśród naszych wiernych klientów.


5. Media społecznościowe są skutecznie wykorzystywane w marketingu i służą głównie do komunikacji z klientami. Można je również wykorzystać do promocji i rekomendacji produktów zakupionych w naszym sklepie. Konsumenci dokonując zakupu bardzo często polegają na opinii i rekomendacji swoich znajomych. Warto zastanowić się nad wykorzystaniem mediów społecznościowych do organizacji akcji promocyjnych i zachęcenia klienta do większej aktywności konsumenckiej. Konkurs z nagrodami, gdzie do wygrania są produkty pochodzące z naszego sklepu, lub rabaty na zakupy w naszym sklepie może być bardzo skutecznie zaprezentowany w serwisach społecznościowych. Należy jednak pamiętać, że reklama w mediach społecznościowych nie powinna być agresywna, gdyż można osiągnąć efekt przeciwny do zamierzonego i zrazić klientów do korzystania z naszych usług. Użytkownicy rejestrują się na portalach społecznościowych głównie z pobudek "niehandlowych". Agresywna kampania często może być tam potraktowana jako regularny spam.
Działania promocyjne powinny być dobrze zaplanowane, ale przede wszystkim powinny korespondować z naszą ofertą handlową, gdyż wprowadzanie w błąd naszych potencjalnych klientów nie przyczyni się do zwiększenia sprzedaży. Dlatego zadbajmy o to, aby nasze działania promocyjne były spójne, zaplanowane i oparte o rzeczową analizę, a na pewno przyniosą oczekiwany efekt.



jest platformowym kreatorem sklepów internetowych,
umożliwia sprawne i efektywne stworzenie i prowadzenie handlu w sieci


Copyright © 2010 All rights reserved


Secured Zobacz wizytówkę w serwisie mikroFirmy.pl


loading