Załóż sklep Zobacz demo

Jak zainteresować klientów


Siedem sposobów jak zwiększyć zainteresowanie twoim sklepem internetowym.



 

Siedem sposobów jak zwiększyć zainteresowanie twoim sklepem internetowym.

 

Wreszcie stworzyłeś swój sklep internetowy, który powoli zaczyna funkcjonować na wirtualnym rynku. Musisz jednak pamiętać, że takich jak ty jest w sieci wielu. Jak zatem wyprzedzić swoją konkurencję i spowodować, że to właśnie na twoją ofertę trafią klienci?
Można to robić na wiele sposobów, sam jednak musisz zadecydować czy wolisz wydać kolejne pieniądze na reklamę i spędzać noce na obmyślaniu „planu doskonałego” czy wykorzystasz nasze podpowiedzi. Specyfika twojej internetowej działalności i tak jest pochłaniająca, więc przede wszystkim naucz się szanować swój czas, bo ten jest bezcenny. Skorzystaj z naszych wskazówek, które pomogą ci obmyślić taki plan, w którym pieniądze na reklamę wcale nie będą grały głównej roli, a ty będziesz mógł cieszyć się coraz większą popularnością.


1. Jak wiadomo jednym z głównych powodów, dla którego klienci decydują się na zakupy przez internet, jest chęć kupienia produktu taniej. Zajmuje ich przede wszystkim działalność nakierowana na szukanie i wyłapywanie okazji. Stwórz takie warunki, aby klient myślał, że twoja strona jest właśnie taką okazją, czymś, czego nie znajdzie w ofercie konkurencji. Sprawisz, że odwiedzający poczuje się nie jak szary konsument, ale przede wszystkim będzie czuł, że udało mu się znaleźć dobrą ofertę i przeprowadzić transakcję z korzyścią dla niego. Jak możesz to zrobić? Bazuj na promocjach, okazjach ograniczonych czasem, wprowadź gratisy i udogodnienia związane z kupnem większych ilości. Kluczową kwestią jest tutaj sprzedaż wysyłkowa. Pamiętaj, że lepiej jest czasem narzucić wyższą marżę na produkt niż spowodować, że wysyłka będzie stanowiła ponad 50% ceny produktu, sytuacja ta ma bardzo często miejsce przy okazji drobnych zakupów i może stać się powodem dla którego w ostatniej chwili klient stwierdzi, że taka transakcja zwyczajnie mu się nie opłaca.


2. Na pewno zastanawiałeś się co powoduje, że pewne strony po wpisaniu w wyszukiwarce Google mają wyższą, a inne niższą pozycję. Googlr opracowało metodę, która ma na celu zróżnicowane pozycjonowanie stron internetowych. Odpowiedzialny jest za to algorytm, który ustala pozycje w zależności od ilości powołań na daną stronę. Przy czym ważna jest również jakość tych odnośników. W związku z tym szeroko stosowaną przez webmasterów metodą zwiększenia ruchu na stronie internetowej jest wymiana linków z podobnymi platformami, w celu maksymalizacji efektywności linkowań. Więcej na ten temat znajdziesz na coraz prężniej działających w Polsce platformach jak np. http://www.google-pagerank.pl/   czy http://www.mypagerank.pl/


3. Dołącz do internetowych grup dyskusyjnych i śledź to, co dzieje się na forach. Często ludzie zanim zdecydują się na kupno jakiegoś przedmiotu chcą najpierw zrobić rozeznanie i zebrać opinie dotyczące produktów. Powinieneś być tam, gdzie ludzie dzielą się swoimi spostrzeżeniami i definiują swoje potrzeby. Znajdź grupy, które będą bezpośrednio związane z twoimi zainteresowaniami. To dobre miejsce aby przedstawić i zainteresować ludzi swoją ofertą,  musisz jednak robić to umiejętnie. Pamiętaj, aby każdy twój post był bezpośrednio związany z tematem dyskusji- ludzie nie lubią tak zwanych „offtopów”, czyli wtrąceń, które nic nie wnoszą do głównego tematu. Nie spamuj dyskusji natrętnym reklamowaniem swoich produktów. Po prostu pisz komentarze mające zastosowanie zarówno do tematu narzuconego przez grupę jak i do twojego produktu, a zainteresowanie twoją ofertą przyjdzie naturalnie.


4. Dodawaj swoje produkty i ofertę serwisową na strony, które oferują możliwość zamieszczenia bezpłatnego ogłoszenia. Wbrew pozorom jest w internecie sporo takich portali. Często możliwość umieszczania darmowych ogłoszeń związana jest z ich krótkim terminem ważności, jednak przy odrobinie konsekwencji z pewnością znajdziesz klientów, którzy akurat trafią na twoją ofertę.


5. Postaraj się, aby oferta na twojej stronie była regularnie aktualizowana, zadbaj o jej przejrzystość i czytelność. Nie poprzestawaj na samym zachwalaniu produktów, staraj się  być kompetentny i na pierwszym planie umieszczać rzetelne informacje. Pamiętaj, że twoją stronę internetową będą odwiedzać także „znawcy tematu” i od razu wyłapią brak kompetencji. Pisz artykuły, dziel się z klientami swoimi obserwacjami, szczególnie dotyczącymi tendencji na rynku, miej postawę badacza, jeśli chodzi o swoją specjalizację.


6. Zadbaj o szatę graficzna swojej strony internetowej, oczywistym jest, że za piękną formą powinna iść równie bogata treść, ale atrakcyjnym designem możesz przyciągnąć swojego klienta. W świecie wiecznego braku czasu i gromadzenia często pobieżnych informacji, to właśnie forma zdaje się być tym, co decyduje o powodzeniu internetowych przedsięwzięć. Podobnie ma się rzecz ze zdjęciami produktów, które oferujesz. Ważne jest żeby były wysokiej jakości i prezentowały przedmiot z wielu perspektyw. Zadbaj także o profesjonalne tło zdjęcia.


7. Zachowaj umiar. Pamiętaj, że pstre slogany i jaskrawe kolory nie stanowią o gwarancji sukcesu. Staraj się, aby twoja grafika była dość umiarkowana, raczej kojąca niż pobudzająca. Znalezienie złotego środka pomiędzy formą a treścią z pewnością zaprocentuje.






jest platformowym kreatorem sklepów internetowych,
umożliwia sprawne i efektywne stworzenie i prowadzenie handlu w sieci


Copyright © 2010 All rights reserved


Secured Zobacz wizytówkę w serwisie mikroFirmy.pl


loading