Załóż sklep Zobacz demo

Wyróżnij swój sklep


Jak stworzyć ciekawy sklep internetowy



 

Rozpoczęcie własnego biznesu w Internecie jest coraz łatwiejsze i bardziej dostępne dla mniejszych firm i indywidualnych osób. Konkurencja na rynku sklepów internetowych jest bardzo duża i coraz trudniej przebić się ze świeżą ofertą. Dzięki planowaniu i analizie swoich celów i grup docelowych można znacznie zwiększyć swoje szanse na powodzenie. Oto trzy proste sposoby na to jak wyróżnić swój sklep z tłumu innych sklepów i zwrócić na niego uwagę potencjalnych klientów.

 

1. Skup uwagę na Twoich najlepszych produktach.

 

Częstym błędem jest chęć sprzedaży bardzo szerokiego asortymentu towarów, zamiast mniejszego, ale bardziej atrakcyjnego podzbioru najlepszych artykułów. Ważne jest, żeby dla każdego ze swoich artykułów zapewniać szczegółowy opis. Dołącz informacje, jak klient ma wybrać odpowiedni produkt dla siebie, dostarcz mu wiedzę odnośnie pochodzenia towaru. Pomyśl o wielkim supermarkecie i małym, modnym butiku, w którym zakupy są bardziej osobiste i nakierowane na indywidualne potrzeby klienta. Stwórz więź pomiędzy klientem a sprzedawcą, dzięki czemu zyskasz przychylność kupujących. Zdecyduj się na butik – sklepy internetowe w stylu supermarketu są wszędzie! Praktycznie wszystko można kupić w Internecie, brak jest jednak porad, szczegółów dotyczących produktów. Przyjęcie takiej strategii może być ważnym punktem, dzięki któremu zbudujesz zaufanie i odróżnisz się od masowej konkurencji. Dodatkową zaletą takiego podejścia jest także zwiększenie szans na znalezienie się w wyszukiwarkach internetowych. Masz dużo treści i opisów produktów – wyszukiwarka łatwiej i szybciej znajdzie dla klienta stronę Twojego sklepu.

 

Oto krótka lista tego, co możesz zrobić aby zwrócić uwagę na swój sklep.

 

1. Pomyśl o sobie. Zapisz sobie kim jesteś i używaj tego jako punktu wyjścia dla powstania biznesu. Nie bój się być niszowy: jesteś ekspertem od jakiegoś ciekawego asortymentu? Powiedz to głośno i żyj z tym, tworząc przy okazji sklep.

 

2. Wybierz produkty dopasowane do swoich zainteresowań. Dokonaj także wyboru produktów, które wg Ciebie będą sprzedawały się najlepiej lub będą najbardziej unikatowe. Twój asortyment produktów może odróżniać Cię w całej sieci. Wybierz więc mądrze i rozsądnie.

 

3. Zaangażuj swoich klientów. Umożliwiaj im komentarze pod produktami. Pisz bloga na temat oferowanego przez Ciebie towaru. Pokaż swoją pasję i dziel ją z innymi za pomocą Internetu!

 

4. Bądź kreatywny i gotowy do dzielenia się swoją wiedzą z klientami. Tego typu treści pomagają zainteresowanym uznawać Cię za autorytet, któremu można zaufać, a ponadto polepszają Twój wizerunek w sieci.

 

Po wybraniu linii produktów i omówieniu atrakcyjnych sposobów na przedstawienie swoich artykułów przyszła pora na dokładniejsze przyjrzenie się potencjalnym klientom. Kupujący w Internecie to zwykle osoba kapryśna, mająca bzika na punkcie porównywania cen i wybierania tych najatrakcyjniejszych towarów, które są tańsze niż w tradycyjnych sklepach. Ale zamiast widzieć w mentalności sieciowych zakupoholików problem, uczyń z niej zaletę i wykorzystaj to na swoją korzyść. Tak wygląda drugi sposób na wyróżnienie swojego sklepu:

 

2. Pozyskaj klientów porównujących ceny.

 

Klient porównujący ceny to typowy kupujący w Internecie. Porównywanie produktów w sieci jest przecież normą, a Google jest prawdopodobnie największą usługą na świecie umożliwiającą porównywanie cen, produktów i sklepów online. Właściciele sklepów internetowych powinni potrafić na tym skorzystać i czerpać profity z takiego sposobu myślenia większości klientów.

 

Jednak w większości przypadków nie należy (i nawet nie można) konkurować jedynie cenowo. Zazwyczaj przecież nie jesteś najtańszym sklepem w Internecie - i nie oszukujmy się – nie chcesz być. Punkt zróżnicowania zapewne leży gdzieś indziej: w usługach, jakości, czy też w innych dodatkowych elementach, które tylko Ty wprowadzasz. W takich przypadkach powinieneś zaangażować się w aktywne porównania z konkurentami. Po prostu powiedz klientom co różni Ciebie i inne sklepy internetowe. Otwarcie i uczciwie porównaj ofertę z konkurencją. Tu możesz podać wykaz produktów, które oferujesz Ty i Twoi konkurenci. To łatwy dla klientów sposób na zapoznanie się z ofertami, przetrawienie ich i zrozumienie. Jest to niezwykle skuteczne dla pokazania różnic między Tobą a innymi sklepami internetowymi. Wszystko co musisz zrobić, to zapewnić kilka przydatnych dodatków, których nie oferują inni. Oczywiście musisz też wykonać dokładne badania, żeby wypaść przy tym na wiarygodnego sprzedawce. Dołącz referencje klientów i ich prawdziwe zdjęcia.

 

Sposób polegający na porównaniu z konkurencją jest właściwy jeśli jesteś pewny swojej przewagi, a potencjalni klienci opierają się wyłącznie na liczbach i faktach, a nie na emocjach. Jest to zależne zazwyczaj od branży, ale generalnie można oprzeć się na intuicji na temat swoich klientów i tego, co może ich interesować. Zastanów się „co czuje” zwykły klient do Twoich produktów i marki. Jeśli nie czujesz przewagi nad konkurencją w sferze oferowanych produktów skup się bardziej na referencjach klientów. Podejście to jest odpowiednie jeśli za produktem lub usługą idą zalety niematerialne, oparte na emocjach. Podejście to celowo nastawione jest na emocje, unika logicznych i matematycznych zestawień i wykorzystuje referencje do zapewnienia społecznego dowodu słuszności. Należy odwołać się do pragnień, wyobrażeń, a nawet statusu społecznego, można udowodnić, że dzięki Twoim produktom się on podniesie. Jeśli punkt zróżnicowania Twojego sklepu kręci się wokół emocjonalnych połączeń, dobrej obsługi lub silnego dziedzictwa dzielonego z klientem, to znalazłeś właśnie strategię dla siebie.

Niezależnie od Twojego wyboru strategii i tego jak ją wprowadzić, pamiętaj, że przez otwarcie się na klientów i bezpośrednie przedstawienie tego jak jesteś inny od zwykłych sklepów internetowych, wiele zyskujesz. Większość kupujących pozornie porównuje ceny, ale nie zawsze kupuje najtańsze produkty.

 

3. Sklep internetowy jako firma.

 

Po wszechstronnym i dokładnym porównaniu kupujących, nadszedł czas aby przyjrzeć się uważniej najważniejszej części biznesu internetowego: Twojemu sklepowi, jako firmie internetowej. Oto krótka lista podpowiedzi, jak ze sklepu internetowego zrobić firmę:

 

1. Przygotowałeś plan marketingowy? Potrzebujesz wykupić reklamę? Chcesz reklamować się w przeglądarkach? Myślisz o nawiązaniu relacji z prasą? Posiadasz jakieś kontakty, które możesz zaangażować w uzupełniającą promocję? Jak będziesz analizował rezultaty swoich działań promocyjnych? Musisz odpowiedzieć sobie na wszystkie powyższe pytania.

 

2. Jak zamierzasz pozyskiwać informacje o klientach? Informacje o klientach, takie jak imiona i nazwiska, numery telefonów i adresy e-mail są niezwykle cenne. Gromadzenie tych informacji daje kolejną szansę na przekształcenie pojedynczych kupujących w stałych klientów. Jak więc chcesz zdobyć te dane?

 

3. Jaka jest Twoja strategia na zaangażowanie klientów w Twój sklep? Po tym jak kupią coś w Twoim sklepie, wypełnią formularz, albo zapiszą się do newslettera, musisz ich skłonić do ponownego skorzystania z Twoich usług. Bardzo efektywnym sposobem jest właśnie wysyłanie do nich wiadomości drogą e-mailową. Możesz zapisanym klientom oferować zniżki, informować na bieżąco o nowej, atrakcyjnej ofercie – możliwości są szerokie i zróżnicowane.

 

Wiele osób, które próbowały już biznesu w sieci powie, że to nie warte wysiłku! Jednak pamiętaj, że biznes w Internecie jest najbardziej wydajnym i skutecznym sposobem na rozwój firmy, a możliwości i zyski jakie może przynieść są znaczące. Może to zająć sporo czasu, jednak droga do sukcesu zawsze jest długa i trudna.

 

 

 

 


jest platformowym kreatorem sklepów internetowych,
umożliwia sprawne i efektywne stworzenie i prowadzenie handlu w sieci


Copyright © 2010 All rights reserved


Secured Zobacz wizytówkę w serwisie mikroFirmy.pl


loading