Załóż sklep Zobacz demo

Obsługa klientów


Dziesięć sposobów jak udoskonalić obsługę klienta



 

Dziesięć sposobów jak udoskonalić obsługę klienta

 

Jakość obsługi klienta jest  kwestią decydującą w procesie budowania dobrego imienia  i solidnej pozycji  firmy na rynku. To, jak traktujesz swoich klientów i z jakim nastawieniem do nich podchodzisz buduje w ich oczach pewien wizerunek, który bardzo szybko stanie się twoją etykietą. Wykorzystując właściwie swoją szansę, możesz doprowadzić do stanu, w którym  nie będą potrzebne Ci wyszukane reklamy i kwieciste slogany- twoja działalność będzie mówiła sama za siebie, a pozytywna opinia szybko obiegnie środowisko potencjalnych klientów. Analogicznie, proces ten będzie działał również w drugą stronę- wieść o słabej, nieprofesjonalnej obsłudze rozejdzie się tak szybko, że twoi klienci zostaną przekierowani do firmy cieszącej się lepszą reputacją, zanim jeszcze zdążą zapoznać się z twoją rzeczywistą ofertą. Jak zatem możesz upewnić się, że gwarantujesz najlepszą obsługę? To proste. Oto dziesięć wskazówek, które pomogą ci pozyskać i, co najważniejsze, utrzymać klienta.



1. Zacznij od słuchania, ta umiejętność jest niezwykle ważna. Słuchając możesz nauczyć się wiele o swoim kliencie, o jego potrzebach i oczekiwaniach. Dzięki temu twoja obsługa stanie się pełniejsza i bardziej precyzyjna, a ty zyskasz miano sprzedawcy zaangażowanego w swoją działalność.


2. Bądź uważnym obserwatorem swoich klientów, ale przede wszystkim tendencji na rynku. Zadawaj pytania, przeprowadzaj ankiety i śledź statystyki, w zależności jaki styl pracy będzie  najlepszy dla specyfiki twojej firmy. Reaguj na zmiany szybko, ale też nie podejmuj pochopnych decyzji. Wiedz, że umiejętność przewidywania przeszłości nie jest już tylko domeną jasnowidzów.


3. Pamiętaj, klient ma zawsze racje...a nawet jeśli nie, pozwól mu się mylić i nie osądzaj go zbyt pochopnie. Sugeruj, ale nie mów wprost, spraw aby myślał, że on sam jest pomysłodawcą, który wizje swojego biznesu (z twoją niewielką pomocą) wprowadza w życie. Jeśli popełni błąd- daj mu drugą szansę, najważniejsze jest to, abyś pozostawił go z poczuciem zadowolenia z siebie.


4. Zachęcaj klientów do wyrażania swoich opinii, stwarzaj im ku temu sprzyjające warunki. Słuchaj niezależnie od tego, czy będą to z twojego punktu widzenia cenne informacje. Ludzie lubią czuć się ważni i wysoko cenią sobie poczucie bycia „włączonym” w biznesową `społeczność`. Większy udział klientów w życiu firmy szybko zaowocuje wzrostem ich lojalności wobec ciebie, a co za tym idzie- wzrostem sprzedaży.


5. Staraj się rozwiązywać  problemy na bieżąco i szybko usuwaj błędy. Klienci zwykle szanują i podziwiają tych, którzy biorą odpowiedzialność za swoje działania i bezzwłocznie reagują na niedopatrzenia i usterki. Dając klientom poczucie bezpieczeństwa zyskujesz już nie tylko klientów, ale przede wszystkim partnerów.


6. Ułatwiaj swoim klientom zwrot produktów, z których nie są zadowoleni. Nie zapomnij o zapewnieniu bezpłatnego serwisu w ramach gwarancji. Sprawisz, że ludzie będą czuli się znacznie bardziej komfortowo i pewniej kupując twoje produkty. Staną się bardziej zdecydowani w podejmowaniu decyzji i przede wszystkim chętniej polecą cię innym.


7. Obserwuj swoich klientów jeszcze parę dni po dokonanej transakcji, tak aby mieć pewność, że są z niej zadowoleni. Bezzwłocznie odpowiadaj na wszelkie pytania. Nawiązanie i podtrzymanie dobrego kontaktu z klientem może zachęcić go do bardziej szczegółowego zapoznania się z twoją ofertą, a w następstwie zaowocuje kolejnymi transakcjami.


8. Ustal jasno zasady polityki obsługi swoich klientów. Zapewniaj możliwość rozwoju i szkolenia dla pracowników, nagradzaj ich, dawaj możliwość awansu. To pomoże im czuć się pewniej w relacji z klientem oraz podniesie jakość ich serwisu. Bądź dla swych pracowników autorytetem i przykładem, a możesz być pewien, że duch bojowy w twej firmie wzrośnie.


9. Pozostawaj w kontakcie ze swoimi klientami, czy to przez prezenty i bonusy wakacyjne, czy  przez kartki urodzinowe i specjalne zniżki dla stałych klientów. Ciągłość takiej komunikacji pozwala klientom myśleć,  że nie zapomniałeś o nich i staje się bardziej prawdopodobne, że oni nie zapomną o tobie. Możesz zastanowić się także nad wprowadzeniem comiesięcznego lub kwartalnego newslettera, oczywiście tematycznie dopasowane do zainteresowań twoich klientów.


10. Traktuj swoich klientów, tak jak sam chciałbyś być traktowany. Nie odnoś się do nich z wyższością, nie traktuj ich pobieżnie. Jeśli wiesz, że nie masz czasu lub nastroju odebrać telefonu lub odpisać na maila, lepiej zrób to później. W kontaktach powinieneś być opanowanym profesjonalistą.



jest platformowym kreatorem sklepów internetowych,
umożliwia sprawne i efektywne stworzenie i prowadzenie handlu w sieci


Copyright © 2010 All rights reserved


Secured Zobacz wizytówkę w serwisie mikroFirmy.pl


loading